Serviceaftale - Varmepumpe

Lovpligtig serviceaftale giver 5 års garanti på varmepumpe og installation.

Aftalens omfang:

  • Funktionstest, måling af diff. temperatur ved max tryk
  • Afprøvning af ventilatormotor
  • Afprøvning af afrimningsfunktion samt afløb
  • Tæthedprøvning
  • Kontrol af rør isolering
  • Kontrol og evt. rensning af fordamper
  • Indedelen renses og desinficeres

Pris for servicekontrakt i henhold til anlægsoversigt: 

kr. 995,00 inkl. moms pr. år

Det med småt...

Serviceaftalen er ekskl. filter samt eventuelle reservedele. Arbejdstid i forbindelse med eventuel reparation samt udskiftning af reservedele er ikke indeholdt i serviceaftalen. Komponenter udskiftes kun ifølge aftale med kunden.

Prisen reguleres én gang årligt i januar måned i henhold til Byggeomkostningsindeks for boliger – El-arbejde (Arbejdsomkostninger) fra Danmarks Statistik. Såfremt andre forhold efter sælgers opfattelse berettiger til det, foretages yderligere regulering efter forudgående skriftlig varsel herom. Varsling vil ske 3 måneder før regulering. Byggeomkostningsindeks for boliger – El-arbejde (Arbejdsomkostninger) fra Danmarks Statistik, pr. 3. kvartal 2016. Prisindeks: 169,4.

Aftale grundlag og forudsætninger

  1. Aftalen gælder fra underskriftsdato og er herefter gældende i 1 år. Kontrakten forlænges automatisk med 1 år af gangen, såfremt den ikke er opsagt med 3 måneders varsel før årsdagen
  2. Sælgers eftersyn foregår inden for normal arbejdstid
  3. Sælger skal kunne komme ind i hele lejemålet, på det i forvejen aftalte tidspunkt, for udførsel af eftersyn
  4. I forbindelse med ethvert eftersyn udfærdiger sælger en eftersynsrapport, som afleveres ved kunden. Af eftersynsrapporten fremgår eventuelle fejl og mangler på kundens installationer
  5. Serviceaftalens ydelser og omfang ses ud af ovenstående punkt "Aftalens omfang"

Betalingsbetingelser

  1. Kunden faktureres 1 gang pr. år med betaling efter udført eftersyn
  2. Ved tilkald og reparationsarbejder faktureres kunden ud fra vedlagte prisblad
  3. Betalingen er fakturadato + 14 dage

Samhandelsbetingelser

  1. Samhandelsbetingelser henvises til Mariendals standard salgs- og betalingsbetingelser.

Ansvar

  1. Sælger er kun erstatningsansvarlig over for kunden vedrørende person- og tingskader opstået i forbindelse med arbejde udført i henhold til denne serviceaftale, hvis kunden godtgør, at skaden er opstået som følge af uagtsomhed fra sælgers side.
  2. En eventuel erstatning kan i intet tilfælde overstige DKK. 2 mio. ved personskade og DKK. 2 mio. ved tingskade.
  3. Sælger er i intet tilfælde erstatningsansvarlig for drifts- og avance tab, tabt besparelser eller andet indirekte tab eller for krav rejst af tredjemand mod kunden.
  4. Sælger hæfter ikke for tab ved skade, som kunden kan sikre sig dækning imod ved tegning af skadeforsikring i et dansk forsikringsselskab.

Force majeure

  1. Sælger hæfter ikke for skader, ulemper eller manglende kontrakts opfyldelse i tilfælde af krig, naturkatastrofer, strejker, optøjer og kriminalitet. I tilfælde hvor regeringsindgreb og afgiftsstigninger udenfor sælgers indflydelse, medfører øgede omkostninger for sælger reguleres serviceaftalen i forhold hertil.

Tvister

  1. Parterne er enige om, at eventuelle uklarheder eller tvister så vidt muligt afklares ved forhandling mellem parterne. Hvis en forhandlingsløsning ikke er mulig, afgøres tvisten ved retten i Aalborg.

Fortrolighed

  1. Sælgers og kundens medarbejder forpligtiger sig til at behandle alle informationer og oplysninger, der uanset i hvilken form kommer til deres kendskab i forbindelse med denne aftale, som strengt fortrolige, og til udelukkende at benytte disse informationer og oplysninger til opfyldelse af denne aftale. Pligten til fortrolighed er gældende i 1 år efter udløb af aftalen.